Vívókönyv adatbázis Középkori német-magyar szótár Középkori német fordítási segédlet Fegyver és vívástechnikai szótár



visszavissza a főoldalra

Vívókönyv értelmezések, feldolgozások

Harcművészet
Rekonstrukció



Salvator Fabris

Eredeti kép:

A kép megtekintéséhez be kell jelentkezned

Fordítás:

Ezt a könyvet a magában forgatott kard rendszerével kezdem, amiből az összes többi fegyver megértése származik. Számos olyan alapelvvel szembesülsz amik jó szolgálatot tehetnek a kardos-tőrös, avagy bármilyen más kombinációkban. Ha a kardvívásban magabiztos vagy, akkor még könnyebbnek találod majd azt más fegyverekkel együtt forgatni.

A kardvívás minden elve a négy guardián alapszik. Ez a négy guardia az alapja minden posturának és contraposturának és ezek jelentik az alapját minden tempónak és contratempónak, cavazionénak, contracavazionénak, fél-cavazionénak, ricavazionénak, kardmegkötésnek stb. Röviden szólva nincs semmilyen védekező, vagy támadó mozdulat, amit a négy guardián kívül végre lehetne hajtani. Amint látni fogjuk, ezek a guardiák számos különböző módon felvehetők; a képeket arra szánom, hogy bemutassam a testtartásoknak, a kard helyzetének, a láb és a test elhelyezkedésének teljes tárházát, amik ezekből származnak. Kellő időben elmagyarázom minden jellegzetességüket és megmutatom a technikákat, amelyek egyikhez-másikhoz a legalkalmatosabbak.

Művemet úgy szerkesztettem, hogy könnyű legyen megérteni, mikor melyik technikát alkalmazzuk és hogyan szállhatunk szembe ellenfelünkkel a legjobban a guardiákban. Valójában egy tudományában járatos kardforgató szabadabban választhatja meg a technikákat, mert nem számít, milyen testtartásban találja magát, képes lesz azt a legjobban kihasználni a távolságról, a deboléről, a fortéről, a találati résekről és a védelmekről való tudásán keresztül. Hanem azt el kell ismernem, hogy egyes pózok jobbak másoknál és a távolság felmérésének egyes módjai biztonságosabbak másoknál; és ha kardtávolságon belülre kerültél, stratégiádat az ellenfél mozgásához kell igazítanod, a lehetőségekhez, amiket felkínál és a tőled való távolságához. A távolságokról szólva, ezekből kettő van - és ami az egyik távolságban hasznos, az a másikban haszontalan lehet. Meglátjuk majd, hogy a két különböző távolság miként befolyásolja a védelmet és a támadást.

De először beszéljünk a négy alapvető guardiáról és hogy miért hívják őket primának, secondának, terzának és quartának. Miután röviden kitárgyaljuk, miként kapták neveiket, a karddal és annak részeivel folytatjuk, aztán a contraposturákkal, a távolságokkal és más témákkal amiket e művészet komoly tanulmányozói számára szükségesnek és hasznosnak találok.



vissza
előre



Hibát találtam az oldalon,
vagy módosítási ötletem, javaslatom van!


bejelentkezés